حمایت از افراد مبتلا به اختلالات شخصیت

pngtree-distressed-woman-suffer-from-mood-swings-having-personality-disorder-png-image_6420842

حمایت از افراد مبتلا به اختلالات شخصیت

از احساسات و عواطفم بسیار آگاهم، اما اغلب کنترل آنها برایم سخت است، مثل اینکه کسی برای مدت کوتاهی سرم را تحت کنترل درآورده ، لحظه ی بعدی از اعمالم به شدت خجالت می‌کشم و مردم را پس می‌زنم تا سعی کنم احساس بهتری داشته باشم. .

دیگران چگونه می توانند کمک کنند؟

اگر یکی از اطرافیانتان مبتلا به اختلال شخصیت باشد، افکار، احساسات و رفتار او ممکن است حفظ رابطه ی خوب با شما را برای او سخت کند.

گاهی اوقات ممکن است برای شما سخت باشد که بدانید چه بگویید یا چگونه کمک کنید. اما کارهای مثبت زیادی وجود دارد که می توانید برای حمایت از آنها انجام دهید: 

  • صبور باشید  – اگر عزیزتان برای مقابله با احساسات خود تلاش می کند، سعی کنید در لحظات بحرانی درگیر مشاجره نشوید. بهتر است منتظر بمانید تا هر دویتان آرامش بیشتری داشته باشید تا در مورد مسائل صحبت کنید. 

  • آن ها را قضاوت نکنید – سعی کنید به آنها گوش دهید بدون اینکه به آنها بگویید  احساس شان اشتباه است یا اینکه بیش از حد حساس هستند. ممکن است متوجه نشوید که چرا آنها چنین احساسی دارند، اما به رسمیت شناختن و ارزش گذاری احساس آنها می تواند  معنای زیادی برای آن ها داشته باشد.
  • با ملایمت و دلسوزی با آن ها صحبت کنید – زمانی که فردی افکار و احساسات دشواری را تجربه می کند، رفتار او ممکن است غیرمنتظره یا ناراحت کننده باشد و ممکن است احساس ناراحتی کنید. سعی کنید درک کنید که آنها چه چیزی را تجربه می کنند و چه چیزی بر افکار، احساسات و رفتار آنها تأثیر می گذارد – این می تواند به شما کمک کند آرام بمانید.

تأیید کنید و سعی کنید درک کنید – افکار یا دیدگاه های من را زیر سوال نبرید. خودت را جای من بگذار. اگر این افکار و احساساتی بودند که تجربه می کردی، چه احساسی در تو ایجاد می کردند؟

  • جنبه های دیگر شخصیت شان را به آن ها یاداوری کنید – تشخیص اختلال شخصیت مانع دوست داشتنی، باهوش، شوخ طبع، مهربان، با انگیزه بالا یا خلاق بودن نمی شود. یادآوری چیزهای دیگری که در آنها می بینید می تواند آرامش بخش باشد، به خصوص اگر خودشان در دیدن این ویژگی ها ناتوان باشند.
  • مرز هایتان را مشخص کنید و توقعات واقع بینانه داشته باشید – اینکه مطمئن شوید که هر دوی شما می‌دانید مرزهای رابطه‌تان کجاست و چه انتظاراتی از یکدیگر دارید، می‌تواند مفید باشد. این می تواند به شما در مدیریت احساسات و موقعیت های دشوار کمک کند. به توافق برسید که چگونه انتظار دارید با یکدیگر صحبت کنید، با شما صحبت شود یا در مورد چه چیزهایی می توانید یا نمی توانید کمک کنید، می تواند موارد مفیدی برای روشن شدن باشد.
  • موقعیت های تحریک کننده آن ها را بشناسید –  با او صحبت کنید و سعی کنید دریابید که چه موقعیت ها یا مکالماتی باعث می شود آنها به افکار و احساسات منفی فکر کنند.
  • اطلاعاتتان را درباره ی اختلالات شخصیت افزایش دهید و به آن ها کمک کنبد تا در مسیر درمانی مناسب قرار بگیرند – اختلال شخصیت یک تشخیص پیچیده است و ممکن است فرد مورد علاقه شما علاوه بر مقابله با مشکل سلامت روان خود، مجبور باشد با باورهای غلط دیگران نیز کنار بیاید.
  • از خودتان مراقبت کنید – حمایت از عزیزی که در حال مبارزه با اختلال شخصیت  است می تواند واقعا سخت باشد. سعی کنید به یاد داشته باشید که سلامت روان شما نیز مهم است.

گاهی وقتی نمی‌دانیم چه کسی هستیم و نمی‌دانیم چرا داریم کاری را انجام می‌دهیم، فقط باید یک انسان با امید چیزی را پشت آن چشم‌ها ببیند، چیزی که خودمان نمی‌توانیم ببینیم، تا ما را نجات دهد و به ما بگویید که می توانیم خوب باشیم

اشتراک گذاری با دیگران

بیشتر بخوانید

آشنایی با اختلالات شخصیت

اختلال شخصیت دوری گزین یا اجتنابی

اختلال شخصیت دوری گزین یا اجتنابی آیا شما یا یکی از اطرافیانتان به دلیل خجالت شدید، احساس بی کفایتی یا حساسیت به انتقاد از تعاملات